Ortofoto do Concello de Culleredo, contida na documentación do proxecto de PXOM
Pleno do 31 de xaneiro

No pleno municipal do pasado xoves, correspondente ao mes de xaneiro, aprobouse incialmente, cos votos favorábeis do BNG e do PSOE, o proxecto do novo Plan Xeral de Ordeación Municipal de Culleredo, paso previo á súa exposición ao público, e que contén as directrices básicas que rexerán o crecemento do noso Concello durante os vindeiros doce anos.

O proxecto presentado recolle moitas das demandas que o Bloque Nacionalista de Culleredo viña prantexando dende hai tempo, como o soterramento das vías do tren no Burgo e da autoestrada AP9 en Vilaboa, para as que se ten solicitado os dous últimos anos a súa inclusión nos Orzamentos Xerais do Estado, e que xerarán novos espazos de convivencia, mellorarán a seguridade vial e favorecerán a desconxestión do tráfico en dúas das zonas máis saturadas de Culleredo.

Contempla tamén outras demandas do BNG, como son a recuperación ambiental do solar de BUNGE, que permitirá novas conexións viarias co concello de Cambre e a instalación dun apeadeiro para o tren de cercanías, a reserva de chan para o primeiro cemiterio civil de Culleredo e para novos centros públicos sanitarios e de ensino.

Dende o Bloque Nacionalista Galego de Culleredo pensamos que o proxecto presentado representa un avance para solucionar os desiquilibrios actuais e completar a malla urbana, o que permitirá unha mellora dos servizos públicos, do entorno físico e, en consecuencia, da calidade de vida das veciñas e dos veciños do noso concello.

O plan estará en exposición pública durante dous meses, o tempo máximo legalmente establecido, para que calquera poida revisar o proxecto e prantexar as alegacións que estime pertinentes.

Para garantir o máximo coñecimento por parte das veciñas e os veciños, facilitaráselles unha copia do planeamento en soporte informático, ademais de expolo nas distintas parroquias.

Outros asuntos tratados no pleno.

No pleno, ademais do PXOM tratáronse varias mocións levadas polo BNG. A primeira delas, foi a declaración de Culleredo como Localidade Solidaria co Alzheimer, coa sinatura de Declaración promovida pola Federación de Asociacións Galegas de Familiares de Enfermos de Alzheimer e Outras Demencias (FAGAL), que contou cos votos favorábeis de todos os grupos municipais.

Tamén contou co apoio unánime a que demandaba da Xunta o mantemento do Centro de Orientación Familiar (COF), pechado pola xubilación dun profesional, o que motiva que se derive aos usuarios e usuarias ao COF de Orillamar, xa saturado.

A que demandaba da Xunta o mantemento dun servizo de salvamento marítimo de carácter público e da recuperación do seguro colectivo de accidentes do mar e o seguro de mal tempo, aprobouse co voto favorábel, ademais do BNG, de PSOE e APdC, absténdose o PP.

Moción en Defensa dos Animais.

Mención aparte merece a moción que pedía a declaración de Culleredo de Concello Amigo dos Animais, e a prohibición de espectáculos onde se producise maltrato animal,  que recibiu o voto en contra de PSOE, APdC e PP, votando a favor tan só os tres membros do Grupo Municipal do BNG. En palabras do voceiro de APdC, o seu voto en contra debeuse a que hai xente á que lle gustan as touradas.

O PSOE pola súa banda, non ofreceu nengunha explicación do seu voto en contra, incomprensíbel máxime cando en outros concellos da área, como por exemplo Arteixo, votaron a favor da mesma, e en Betanzos, onde gobernan en solitario, se abstiveron de xeito que a moción foi aprobada cos dous únicos votos dos representantes do BNG.